Zo,
ik laat ook maar weer eens wat van me horen!
Na de ingrepen van vorig jaar liep de morini best aardig, er zat alleen weinig puf in, gevoelsmatig weinig compressie, bouwde carterdruk op, afstelling bleef verlopen.. Dus de planning gemaakt om in ieder geval cilinders/zuigers/koppen/kleppen te inspecteren.
De hele winter kwamen er andere zaken bij tussen, maar nu heb ik eindelijk vorige week een start gemaakt. Dit gaat tegelijk met het plaatsen van het sport spatbord, sport kroonplaat, dus de morini ligt voor 70% weer uit elkaar
Helaas betekent dit dat ik voor zoals het er nu naar uit ziet niet bij het 25 jarige ritje ben met de morini..
Blok op de werkbank
Deksels er af
Cilinders en koppen verwijderd
Bus lijkt nog prima, op koolaanslag na dan, maar dat is er uit te poetsen
Schroefdraad wat minder, moet ik laten repareren
Gebroken zuigerveer... tpv de voorste cilinder, heel vreemd, ik vermoed met montage al gebroken..
Slotspeling was ong 0,8mm.. veel te groot.
Veel kool aanslag voor een 4t vind ik
Zijn dit originele zuigers?
Mal gemaakt om klepveren in te drukken voor demontage
Achterste cilinder, witte aanslag??
Voorste cilinder
vette bende
Momenteel ben ik druk bezig alles schoon te maken... volgende keer meer
mvg Ries