Borrani wrote: ↑02 Aug 2018, 13:58Dat is zo Tom,Tom wrote: ↑02 Aug 2018, 13:43Er lijden meer wegen naar Rome (of Bologna) maar je moet toch echt 260DB's (met extra gaatje onderin) hebben (dus ook geen 260K of iets anders) in combinatie met E17...
Colortune? Waarom niet op een testbank, dat is tegenwoordig ook allemaal niet meer zo exclusief en duur meer.. maar wel heel precies.
Praktijk blijkt dat ook al ga je naar de standaard afstelling, er toch 'gefinetuned' moet worden, of het is de naald een steepje zakken/stijgen, of de hoofdsproeier een tikkeltje groter of kleiner, het zijn wel de verschillen die zorgen voor veel meer rijplezier en betrouwbaarheid.
Mijn Morini's moeten lekker rijden, goed starten, een bruine kleur hebben op de bougies, en niet meer dan 1/20 verbruiken.
Startrick is de NL Dellorto importeur, die zit hier 'om de hoek.'
Ze kunnen de E17 en ook de 260DB niet meer leveren hoor ik zojuist..
Bij Stein Dinse alles gevondenen besteld
Mijn voornemen is ook de testbank, maar ik wil eerst de basiselementen goed hebben(vooral dat hij niet meer ploft), voordat er iemand anders mee gaat dokteren die ik €60,-/u af moet rekenen.
Deel-restauratie 3 1/2 Ries
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
De Britse Dellorto importeur is TOP, levert alle sproeiers en is betaalbaar. Stein Dinse erg duur met verzenden.
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
In principe kun je de (speciale) buissproeiers krijgen bij Tritsch en misschien ook NLM. Alleen Tritsch is overgenomen, dus ff kijken wie de handel nu doet?
Het is ook wel de moeite ze te laten maken/bestellen bij een kennis (Zelf heb ik eens de 264CE voor de 500 Camel bij de fabriek kunnen bestellen) maar dat zal niet veel goedkoper zijn (kosten vielen tegen) dus eerst maar eens een 'Tritsch' proberen: info@rocet.de
Het is ook wel de moeite ze te laten maken/bestellen bij een kennis (Zelf heb ik eens de 264CE voor de 500 Camel bij de fabriek kunnen bestellen) maar dat zal niet veel goedkoper zijn (kosten vielen tegen) dus eerst maar eens een 'Tritsch' proberen: info@rocet.de
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
Ik heb de buissproeiers en naalden weer nieuw gekocht en binnen.. 
Van de zomer de transducers vervangen door de blauwe vespa uitvoeringen.. loopt mooi, nu nog toeren zien, ivm het niet aanwezig zijn van de juiste uitgang voor toerenteller
Is er hier iemand die een printje gesoldeerd heeft voor de toepassing van de orginele toerenteller met transducers zonder uitgang?
http://www.motomoriniclub.nl/REVcounteradapter.pdf

Van de zomer de transducers vervangen door de blauwe vespa uitvoeringen.. loopt mooi, nu nog toeren zien, ivm het niet aanwezig zijn van de juiste uitgang voor toerenteller

Is er hier iemand die een printje gesoldeerd heeft voor de toepassing van de orginele toerenteller met transducers zonder uitgang?
http://www.motomoriniclub.nl/REVcounteradapter.pdf
-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
Nee, heb toen wel een kant en klare gekocht bij Tritsch, wellicht dat zijn opvolger Rocet.de hier nog een voorraadje van heeft:Borrani wrote: ↑15 Feb 2019, 10:06
Is er hier iemand die een printje gesoldeerd heeft voor de toepassing van de orginele toerenteller met transducers zonder uitgang?
http://www.motomoriniclub.nl/REVcounteradapter.pdf
info@tremezzo.de
Let wel, 1 setje werkte toen prima, de andere niet. Wellicht zou het fijn zijn dat een handige vogel een serie betrouwbare kan solderen?
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
hetvolgendeVoor het printje heeft voor de toepassing van de orginele toerenteller met transducers zonder uitgang,
Ik heb lang geleden eens zo'n ding in m'n handen gehad (was van een ander clublid). Was mini-mini in een kabel verwerkt. Nam daarmee geen ruimte in beslag. Volgens mij was er een handige Duitser die die dingen maakte en aan Tritsch verkocht. Toen ik er jaren later zelf een nodig had waren ze niet leverbaar.
Mocht Liebrandt (opvolger Tritsch) ze niet hebben, dan kan je eens op het Duitse forum informeren.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
Ik had Karlheinz gemaild gisteren, en kreeg al een mailtje terug. Hij heeft de kitjes te koop voor €39,- excl. verzendkosten. (hij had in tussentijd bij Wolfgang Tritsch nog gecheckt of ze goed werken
)
Zodra ik het binnen heb, zal ik het monteren en hier ff laten weten of het goed werkt.

Zodra ik het binnen heb, zal ik het monteren en hier ff laten weten of het goed werkt.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
Ja en misschien ff een foto posten? Zou handig zijn, want dan voeg ik die aan de website toe.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
Doe ik.350-v-twin wrote: ↑28 Feb 2019, 08:50Ja en misschien ff een foto posten? Zou handig zijn, want dan voeg ik die aan de website toe.

-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
Zow netjes zeg!
Ik ben heel blij met dat soort berichten; notabene: de Brits moeten het doen met Mdina Italia (de 'opvolger' van NLM). Een voorbeeld, men vraagt daar 300 Pond voor een koplamp voor een Excalibur. Nou, ik heb er nog eentje, denk dat ik m maar ter inkoop bij hun aanbied, plastic is nog goed hoor, chroom kleur beetje dof, that's all..
Trouwens sommige Britten doen behoorlijk geheimzinning (of 'dubbelzinning?) over die Mdina, zou allemaal prima zijn, en blij dat er een opvolger is voor NLM.
Dan kan je zeggen, ja maar goed dat ik zelf een voorraadje Morini spul op de plank heb ofzo, maar ik vond het net zo leuk dat Morini een soort van beetje buiten het rijtje 'Ducati, Laverda, Guzzi' valt.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
het gaat inderdaad steeds meer richting de exclusiviteit.
Het 'betaalbare' aspect dat MM altijd had, is er ook wel een beetje af zo.
Het 'betaalbare' aspect dat MM altijd had, is er ook wel een beetje af zo.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
Gisteren mezelf een run op de testbank cadeau gedaan, bij Startrick Tuning in Terborg(medeoprichter van Startwin in Loenen) om de 3 1/2 iets beter af te stellen. Het ploffen kreeg ik zelf niet goed weg.
Eigenlijk door hem iets rijker af te stellen is het probleem volledig opgelost


Toerental klopt niet, maar het vermogen denk ik wel, eigenlijk een prachtige curve
Eigenlijk door hem iets rijker af te stellen is het probleem volledig opgelost



Toerental klopt niet, maar het vermogen denk ik wel, eigenlijk een prachtige curve

-
- Posts: 662
- Joined: 26 Mar 2009, 09:23
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
Ries: dat is heel netjes!
Precies hetzelfde vermogensaantal als onze 400cc met grotere kleppen (van de 500) en 26mm rondschuif dellorto's: 28 pk.
De Morini van onze voorzitter (standaard 1e serie Sport) schijnt er iets meer dan 30 pk's uit te persen.
Waar al die verschillen in zouden zitten?
Precies hetzelfde vermogensaantal als onze 400cc met grotere kleppen (van de 500) en 26mm rondschuif dellorto's: 28 pk.
De Morini van onze voorzitter (standaard 1e serie Sport) schijnt er iets meer dan 30 pk's uit te persen.
Waar al die verschillen in zouden zitten?
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
Kijk, leuk deze referentie 
de mijne is ook 400cc, met de rest orgineel qua uitvoering.

de mijne is ook 400cc, met de rest orgineel qua uitvoering.
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Re: Deel-restauratie 3 1/2 Ries
Zo na jaren van verbouwen, slopen, tuin aanleggen en het bouwen van een nieuwe garage heb ik afgelopen voorjaar ook de laatste hand gelegd aan mijn laatste project dat aan de grond genageld zit; de heftafel... hydraulisch bedient, en bedienbaar met een knopje
https://youtu.be/8AaP-nopE6Q
Dus nu had ik ook eindelijk weer tijd om het nodige onderhoud uit te voeren aan de 3 1/2;
-Olie verversen
-Bougies vernieuwen,
-Tandriem vervangen,
-Kleppen checken,
-Toerenteller aansluiten met printplaatje ivm nieuwe ducati bobines voor vespa.
En een grondige poetsbeurt gegeven, zie hier het resultaat:
20200815_132205 by Ries Berndsen, on Flickr
20200815_132412 by Ries Berndsen, on Flickr
20200815_132526 by Ries Berndsen, on Flickr
20200815_132535 by Ries Berndsen, on Flickr
Voor aanstaande winter heb ik al wel een klusje gevonden...
Wie/waar kan ik momenteel het beste nieuwe achterbrug as/lagers bestellen? Er begint toch iets speling op te komen..



https://youtu.be/8AaP-nopE6Q
Dus nu had ik ook eindelijk weer tijd om het nodige onderhoud uit te voeren aan de 3 1/2;
-Olie verversen
-Bougies vernieuwen,
-Tandriem vervangen,
-Kleppen checken,
-Toerenteller aansluiten met printplaatje ivm nieuwe ducati bobines voor vespa.
En een grondige poetsbeurt gegeven, zie hier het resultaat:




Voor aanstaande winter heb ik al wel een klusje gevonden...
Wie/waar kan ik momenteel het beste nieuwe achterbrug as/lagers bestellen? Er begint toch iets speling op te komen..