
En Sigrid aan de slag te zetten om ook die poten even op glans te brengen
Ik had er altijd tegenop gezien om daar aan te beginnen, maar het bleek een fluitje van een cent.
Het demonteren geeft wel eens problemen doordat heel het binnenwerk gaat meedraaien als je de onderste inbus wil losmaken
Gewoon alles laten zitten ( ook het spatbord) en aan de onderkant de inbus lossen door er een tik met een platieken hamer op de sleutel te geven.
Wel ff een blik bij de hand houden om de olie op te vangen


Inbus eruit, aan de bovenkant de stofkap opschuiven en de onderste poot zakt er zo af.
Binnenin zit een clips die je even moet verwijderen en dan kan je de dichtingen eruit prutsen.



Nwe dichtingen eerst enige uren in de nwe vorkolie laten liggen en dan monteren.
35x47x7 is de maat
normaal gaan er 2 per poot.

Ik heb er genomen met een extra stoflip, dan kan in princiepe 1 volstaan.
Nietegenstaande monteer ik er toch 2 in.
De dichtingen gaan er vrij soepel weer in en eventueel kan je ook een grote dopsleutel gebruiken om er een tikje op te geven.
Bij het monteren kan je eventueel de binnenste buis blokkeren door in de plaats van het olieaflaatschroefje een langere schroef te gebruiken.
Deze kan je beter even aanscherpen zodat je de draad niet plet, want anders heb je kans dat je de schroefdraad in de poot beschadigd bij het uitdraaien
Bovenstaande was bij mij niet nodig ik kon het spul zo vastzetten nadat ik eerst het spatbord weer had gemonteerd
Natuurlijk na het monteren geen olie vergeten.......

De vulling verschilt nogal volgens type dus even checken.
Morinileden die ook een abbo hebben op de Duitse Strega kunnen in heft64 op pag 16 een tabel vinden