Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?Ken jij iemand uit de club die ervaring heeft met een 500? Vandaag net de eerste 500 km gereden met de 500 SeiV. “Beetje” nat, dat wel, maar was goed. De MM liep prima, behalve in het gebied tussen 4 tot 4500 toeren/min. En dat in elke versnelling, maar beter te merken bij de hogere versnellingen. Ik weet niet wat dat dat is (ontsteking staat mi goed, bougies mooi symmetrisch koffiebruin, carbs standaard setting). Is dit misschien een ”standaard” 500-euvel? Ik hoop het niet … Ben op zoek naar iemand met rij ervaring met een 500.
500cc hikk kkt
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
500cc hikk kkt
Van een kennis kreeg ik onderstaande vraag:
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
staat op de clubpagina
http://www.motomoriniclub.nl/carb.html
500W - 1981 PHBH 26BS 45 125 264T 48 X23 3rd 40 1 x 9,5 gr
ik heb volgens mij nog een setje USA carbs liggen... zal eens zoeken vanavond

http://www.motomoriniclub.nl/carb.html
500W - 1981 PHBH 26BS 45 125 264T 48 X23 3rd 40 1 x 9,5 gr
ik heb volgens mij nog een setje USA carbs liggen... zal eens zoeken vanavond
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
nog wat info gevonden bij de westerburen
http://www.morini-riders-club.com/forum ... f=7&t=2057
http://www.morini-riders-club.com/forum ... f=7&t=2057
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Ja, klopt, maar daar staat de 500 SeiV niet tussen.Tintin wrote:staat op de clubpagina![]()
http://www.motomoriniclub.nl/carb.html
500W - 1981 PHBH 26BS 45 125 264T 48 X23 3rd 40 1 x 9,5 gr
ik heb volgens mij nog een setje USA carbs liggen... zal eens zoeken vanavond
Mijn eerdere vraag was daarom of de carb. bezetting van de 500W gelijk is aan de 500 SeiV.
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
de 500 USA set waar ik eerder over sprak zou volgens mijn administratie PHBH30 (pumpers) moeten zijn? die heb ik nog niet gevonden... wel een setje van een 500W '79:
main 125
start 65
idle 45
needle x6
atomizer BC264
slide 40
needle 3rd notch
floats 11gr
ik ga dat andere setje nog ff zoeken....
nog wat info van de westerburen: http://www.morini-riders-club.com/forum ... f=7&t=2886
main 125
start 65
idle 45
needle x6
atomizer BC264
slide 40
needle 3rd notch
floats 11gr
ik ga dat andere setje nog ff zoeken....
nog wat info van de westerburen: http://www.morini-riders-club.com/forum ... f=7&t=2886
Last edited by Tintin on 13 May 2014, 22:22, edited 1 time in total.
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
gevonden: setje PHBH30ES van een USA 500 Camel, zijn die dingen met een uitstekende moer aan de onderzijde met een hele funky verstuiver (zonder nummer)
main 80
start 50
idle 47
needle x22
slide 50
float 11gr
needle 2nd
ik ga het een vriend nog vragen, die heeft nog een SeiV blok staan met voor zover ik weet een set carbs....
main 80
start 50
idle 47
needle x22
slide 50
float 11gr
needle 2nd
ik ga het een vriend nog vragen, die heeft nog een SeiV blok staan met voor zover ik weet een set carbs....
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
De PHBH30ES zit op de USA Camel. Ik heb het over een NL straatversie 500 SeiV.Tintin wrote:gevonden: setje PHBH30ES van een USA 500 Camel, zijn die dingen met een uitstekende moer aan de onderzijde met een hele funky verstuiver (zonder nummer)
main 80
start 50
idle 47
needle x22
slide 50
float 11gr
needle 2nd
ik ga het een vriend nog vragen, die heeft nog een SeiV blok staan met voor zover ik weet een set carbs....
Om nog meer verwarring te stichten

Dit trof hij aan in de Dellorto's:
128/50/X-19/262T
125/48/X1/265T
afwijkende bezetting, waarschijnlijk vanwege de K&N filters.
Ben heel benieuwd wat je vriend aantreft.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
ook niet meet bij Tritsch of NLM?350-v-twin wrote:Mee eens!! Alleen schijnt het lastig te zijn een origineel luchtfilterhuis voor een 500 te vinden.Tintin wrote:dafuq?
2 volledig verschillende bezettingen voor de carbs? natuurlijk rijdt dat niet lekker...
De K&N's moeten er zo wie zo af... geeft alleen maar additionele carburatieproblemen
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
past die van een Excalibur?
http://motostion.com/es/excalibur-500-/ ... -500-.html
http://motostion.com/es/excalibur-500-/ ... -500-.html
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Re: 500cc hikk kkt
SeiV carbs:
PHBH26
main jet 125
Pilot 45
starting 48
vlotter 11,3 gr
atomizer is 264t
Naald X1
naald stand 3rd notch
gasschuif 40
let wel: wij hebben het blok nog nooit horen lopen met deze bezetting.... is een ongoing project waarvan het frame nog naar de poedercoater moet
PHBH26
main jet 125
Pilot 45
starting 48
vlotter 11,3 gr
atomizer is 264t
Naald X1
naald stand 3rd notch
gasschuif 40
let wel: wij hebben het blok nog nooit horen lopen met deze bezetting.... is een ongoing project waarvan het frame nog naar de poedercoater moet
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"