wegenbelasting oldtimers

Off-topic
Post Reply
hombre

Post by hombre » 13 Dec 2013, 09:30

350-v-twin wrote:"Oldtimers van 26 tot 40 jaar oud die op benzine rijden"

En dit vind ik heel vreemd: de maatregel van herinvoering van wegenbelasting voor oldtimers was toch bedacht omdat juist bepaalde DIESELS

Aangezien we ooit een minister van verkeer hadden die niet eens wist wat bromscooters waren (die verschrikking van een Jorritsma), zullen ze onder benzine wel alle brandstoffen verstaan...

350-v-twin
Site Admin

Post by 350-v-twin » 13 Dec 2013, 11:35

hombre wrote:(die verschrikking van een Jorritsma)

:roll: :roll: :roll: :roll:

Tom

Post by Tom » 13 Dec 2013, 12:47

Iemand nu al trek in een oliebol?

Weekers op ramkoers in kwestie MRB

Het voorstel van Stichting Autobelangen, waardoor de grens voor vrijstelling op 1 januari 2014 naar 30 jaar zou gaan in plaats van de geplande 40 jaar, is door Weekers resoluut afgeschoten. In zijn beantwoording aan de Eerste Kamer stelt de bewindsman onterecht dat de berekeningen van Autobelangen onjuist zouden zijn.

Autobelangen, echter, heeft haar voorstel ditmaal volledig gebaseerd op de cijfers van het Ministerie van Financiën. Nu presenteert Weekers ineens ‘nieuwe cijfers’ die tot nu toe bij alle partijen onbekend waren. Het rookgordijn wordt zo nog verder opgetrokken door de bewindsman.

De staatssecretaris rekent zich opnieuw rijk, namelijk dat vrijwel iedere getroffen oldtimerbezitter de verhoogde MRB –die kan oplopen tot boven de € 3.000 per auto per jaar- klakkeloos zou gaan betalen, terwijl ons onderzoek onomstotelijk aantoont dat meer dan 90% van de oldtimerbezitters maatregelen zal nemen om zo de verhoogde MRB te ontlopen.

Concluderend blijkt het Ministerie van Financiën nog steeds ongevoelig voor onze argumenten, zelfs nu de Eerste Kamer daar expliciet naar vraagt. De strategie van de bewindsman lijkt ‘stelselmatig negeren’ te zijn; een ramkoers die niet zonder gevolgen mag blijven!

Stichting Autobelangen meent dat protesten en acties de kans op succes niet zullen vergroten, maar roept bezitters NIET meer op van dergelijke protesten af te zien. Houd het netjes en lees vooraf dit artikel eens door: http://www.nationaleombudsman.nl/sites/ ... 07-290.pdf

Tintin

Post by Tintin » 13 Dec 2013, 18:11

ah... hier hebben we één van de redenen waarom ze gewoon doorzetten... niet de centrale maar de regionale overheden zien het wel zitten....
http://www.autoweek.nl/nieuws/25974/pro ... nbelasting
als ze 1.5 miljard van de bewoners krijgen hoeven ze daarvoor in ieder geval niet meer bij de centrale overheid aan te kloppen... hongerlijers....
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

mantaray

Post by mantaray » 14 Dec 2013, 10:57

Weet je wat ?
Kom bij ons wonen , daar heb je dat probleem niet met oldtimer motoren.
Die bestaan gewoon niet.
Je betaald 34 euro voor een 25+er en klaar.

Ik bedoel maar, je wordt overal gemolken.
En doet Nederland of Belgie het niet, zal Europa het wel doen

Ik zou het veel erger vinden om ieder jaar die hoop oud ijzer naar de keuring te brengen.

350-v-twin
Site Admin

Post by 350-v-twin » 14 Dec 2013, 18:37

mantaray wrote:je wordt overal gemolken.
Volgens mij komt "uitgeknepen" dichter in de buurt :roll:

hombre

Post by hombre » 17 Dec 2013, 11:20

Als ik het nieuws zo volg gaat de mrb alleen weer gelden voor auto's, dus als het meezit hebben we mazzel :twisted:

Tom

Post by Tom » 17 Dec 2013, 11:49

Hier een leuk filmpje van gister!

http://vimeo.com/82028095

De petitie was helaas vervroegd (door een noodverordening van onze burgervader) dus heb het allemaal gemist, maar de boodschap is in ieder geval overgebracht en dat is het belangrijkste.

hombre

Post by hombre » 17 Dec 2013, 16:50

Zo net 4 envelopjes binnen. Waarom niet in één envelop? Anyway, wat ik trouwens ook ronduit debiel vind is dat je dus niet meer in de wintermaanden mag rijden!
:x

350-v-twin
Site Admin

Post by 350-v-twin » 17 Dec 2013, 23:39

hombre wrote:Zo net 4 envelopjes binnen. Waarom niet in één envelop?
Nee, dat kan niet, dat is efficiënt, daar doen we niet aan :shock:
hombre wrote:Anyway, wat ik trouwens ook ronduit debiel vind is dat je dus niet meer in de wintermaanden mag rijden! :x

Goede zaak: scheelt verkeersslachtoffers! :)

Tintin

Post by Tintin » 18 Dec 2013, 08:23

hombre wrote:Zo net 4 envelopjes binnen. Waarom niet in één envelop? Anyway, wat ik trouwens ook ronduit debiel vind is dat je dus niet meer in de wintermaanden mag rijden!
:x
je mag wel in de winter rijden maar dan moet je €120 aftikken ipv €30....

hombre

Post by hombre » 18 Dec 2013, 09:47

Nou ze hebben het voormekaar (maar dat was het natuurlijk al, anders ga je geen 200.000 man post sturen x het aantal oldtimers).

Anyway, als we nou allemaal die 5 tienen lappen kunnen ze er ms nog wat aan doen:
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/

Tintin

Post by Tintin » 18 Dec 2013, 12:22

hombre wrote:Nou ze hebben het voormekaar (maar dat was het natuurlijk al, anders ga je geen 200.000 man post sturen x het aantal oldtimers).

Anyway, als we nou allemaal die 5 tienen lappen kunnen ze er ms nog wat aan doen:
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/
las het net....
http://www.autoweek.nl/nieuws/26127/old ... angeklaagd

Tom

Post by Tom » 18 Dec 2013, 18:36

Toch wel een beetje zuur, 30 euro p.j betalen voor wegenbelasting op een frame in een schuur, zitten niet eens wielen onder, en ik ga het ding toch echt niet over de weg schuren ofwa..

En het principe is aangetast, een 1e kamer verkeerd voorlichten, een verweer hebben van lik me k*tje (Weekers), niet luisteren naar de burgers die g*dvdmme je brood betalen, en dan die 1e kamer zelf, een complottheorie terwijl je betaald wordt gewoon je werk te doen, nml. de wet testen op nut, doel, maatschappelijk gevolg en kwaliteit... of zijn die honderden mensen die in de oldtimer branche hun geld verdienen niet meegewogen en waarom weten wij daar niks van? Zelf intern is er weinig openheid over de grondslag van beslissingen, man ze hebben duizenden mensen onder zich werken die onderzoek doen naar de effecten en wat er in de maatschappij speelt en toch wordt het genegeerd omdat de politiek boven dit alles staat. Sinds wanneer staat politiek boven de waarheid, sinds wanneer staat politiek boven wetenschap?

Ze hebben zichzelf een slechte dienst bewezen, de 1e en 2e kamer zijn echt niet meer van deze tijd..

Tintin

Post by Tintin » 19 Dec 2013, 08:16

Tom wrote:Toch wel een beetje zuur, 30 euro p.j betalen voor wegenbelasting op een frame in een schuur, zitten niet eens wielen onder, en ik ga het ding toch echt niet over de weg schuren ofwa..

En het principe is aangetast, een 1e kamer verkeerd voorlichten, een verweer hebben van lik me k*tje (Weekers), niet luisteren naar de burgers die g*dvdmme je brood betalen, en dan die 1e kamer zelf, een complottheorie terwijl je betaald wordt gewoon je werk te doen, nml. de wet testen op nut, doel, maatschappelijk gevolg en kwaliteit... of zijn die honderden mensen die in de oldtimer branche hun geld verdienen niet meegewogen en waarom weten wij daar niks van? Zelf intern is er weinig openheid over de grondslag van beslissingen, man ze hebben duizenden mensen onder zich werken die onderzoek doen naar de effecten en wat er in de maatschappij speelt en toch wordt het genegeerd omdat de politiek boven dit alles staat. Sinds wanneer staat politiek boven de waarheid, sinds wanneer staat politiek boven wetenschap?

Ze hebben zichzelf een slechte dienst bewezen, de 1e en 2e kamer zijn echt niet meer van deze tijd..
burgerlijke ongehoorzaamheid... of ff €50 euro toezeggen voor de rechtszaak (heb ik al gedaan). Ik ben voor alle frames €120 per jaar kwijt en ik heb nog een Duc '92 staan die nog 18 jaar het volle pond moet betalen ipv de 3 jaar die ik dacht... dus dan kan die 50 euri er ook wel af mocht het lukken

Post Reply