De tube tandpasta is niet te vergelijken met een normale 3 1/2 sport.
Tenminste niet met degene die ik in bezit heb de 75 en de 82 dus.
Handling is stukken beter.
Geen gat in het middenbereik.
Schijnbaar heb ik ook de ideale afmetingen, want het machientje past als een broek
Kortom ben blij dat ik het Dartje gekocht heb.
Wat me minder bevalt is de achtervering (misschien nog bij te stellen) en het getik van de kleppen dat versterkt wordt door de bekleding.
Oh ja en het povere uitlaatmuziekje
Nog een bijkomstigheid : er liggen geen bt45 ers op zoals bij mijn andere Morinis maar Heidenau's.
een eerste ritje
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Re: een eerste ritje
Nee, het is ook geen gewone 3 1/2 Sport. Je hebt het allerlaatste blok van de 350, opgeboord tot 400cc. Daar zit toch 20jr ontwikkeling in, want iedere keer werden er wel verbeteringen aangebracht.mantaray wrote:De tube tandpasta is niet te vergelijken met een normale 3 1/2 sport.
Ja, en je hebt een heel zeldzame fiets in de Lage Landen. Ik denk dat er minder dan 10 rondrijden in Nederland, misschien eerder 5. Van de 400cc versie ken ik er géén in NL/Be. Ik geloof dat er maar 200 stuks 400cc gemaakt zijn. Meeste zijn in Duitsland verkocht.mantaray wrote:Tenminste niet met degene die ik in bezit heb de 75 en de 82 dus. Handling is stukken beter. Geen gat in het middenbereik.
Schijnbaar heb ik ook de ideale afmetingen, want het machientje past als een broek. Kortom ben blij dat ik het Dartje gekocht heb.
Heb je zo'n centrale veerpoot?! Daar zitten toch stelmogelijkheden op?mantaray wrote:Wat me minder bevalt is de achtervering (misschien nog bij te stellen) en het getik van de kleppen dat versterkt wordt door de bekleding.
FF experimenteren op een kasseienweg

Gat in prikken?! Geintje. Heb ik zo gauw geen antwoord op. Andere demper?mantaray wrote:Oh ja en het povere uitlaatmuziekje.
Van de bt45 heb ik goede verhalen gehoord. Maar ook de Heidenau's zijn niet slecht. Hooguit wat onbekend, maar niet slecht. Gewoon afrijden.mantaray wrote:Nog een bijkomstigheid : er liggen geen bt45 ers op zoals bij mijn andere Morinis maar Heidenau's.
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Er zijn geen bridgestones voor de Dart, tenzij ik 17 velg steek vanvoor.
En das niet de bedoeling.
Oh ja nog een ding waar ik naar moet kijken : bij het dichtdraaien van het gashandle blijft ie toch even in hogere toeren hangen.
Soms hangt ie ook gewoon op 2500 totdat ik m dan quasi afwurg via de koppeling.
Dus een gasschuif is dat dan eigenlijk niet
En das niet de bedoeling.
Oh ja nog een ding waar ik naar moet kijken : bij het dichtdraaien van het gashandle blijft ie toch even in hogere toeren hangen.
Soms hangt ie ook gewoon op 2500 totdat ik m dan quasi afwurg via de koppeling.
Dus een gasschuif is dat dan eigenlijk niet
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
- Grufti
- Posts: 13
- Joined: 17 May 2009, 09:56
- Location: Remscheid
Een typisch problem bei de Dart. Bij 2500 ist der Zündzeitpunkt noch bei ca 35 Grad vor OT, unter 2500 sinkt er schnell auf nahe 0 Grad, dann ist ein stabiler Leerlauf bei 8oo-1200 Touren mogelijk.mantaray wrote:Oh ja nog een ding waar ik naar moet kijken : bij het dichtdraaien van het gashandle blijft ie toch even in hogere toeren hangen.
Soms hangt ie ook gewoon op 2500 totdat ik m dan quasi afwurg via de koppeling.
Afwurgen met de koppeling is een mogelijkheit, kort trekken an de choke een andere.
Hartmut