Page 1 of 4

Opbouw van de 73 strada

Posted: 29 Sep 2013, 14:15
by mantaray
Voor de mensen die dachten dat ik morini's opgegeven heb ;-)

Een setje nieuwe pootjes die ik eens op leboncoin gekocht had

Image

Achterkantje is ook weer in de verf

Image

Klaar om de motor te ontvangen

Image

Deze dus

Image

en alles weer op zijn plaats gekregen

Image


Als purist heb ik deze keer water in de wijn moeten doen omdat de velgen teveel verroest waren.
Het spul is dus bij Haar geweest en nwe velgen en spaken zijn gemonteerd.
Image

Banden komen er volgende week weer op. en de werken liggen nu even stil omdat het chroom nog niet terug is

Posted: 29 Sep 2013, 19:09
by hombre
Wordt weer een mooie zo te zien :D

Posted: 29 Sep 2013, 21:21
by Tom
Bravo

Die pootjes zijn nog moeilijk aan te komen heb ik zelf ervaren, en dan nieuw nog ook :!:

Posted: 29 Sep 2013, 22:44
by mantaray
Nou ja zo goed als ;-)
Dichterlijke vrijheid lol

Posted: 01 Oct 2013, 12:58
by 350-v-twin
Als je toch bezig bent, kun je gelijk de wiellagers vernieuwen voor 'gesloten' exemplaren. Dan zit er rubber aan de zijkanten zodat er geen troep in kan.

Goed bezig trouwens!

Heb je de benodigdheden voor een nieuwe kabelboom? Kan ik je evt. mee helpen.

Posted: 02 Oct 2013, 07:57
by mantaray
Bedankt hoor Tony.
Die vraag kreeg ik ook al op het UK forum.

Eigenlijk snap ik niet waarom ik die zou vervangen ?
Ik daag nu misschien het lot uit door te zeggen dat ik nog nooit electrische problemen door bekabeling had.

Ook op dat vlak hou ik het liever origineel

Posted: 02 Oct 2013, 08:51
by 350-v-twin
Tuurlijk kan je de bedrading origineel houden! Goed dat alles nog OK was. Des te beter!

Bij 2 motoren die ik heb opgeknapt waren er slechts restanten van de bedrading, totaal onbruikbaar. Alles moest vernieuwd worden.

Posted: 02 Oct 2013, 10:05
by mantaray
In dat geval kan je natuurlijk niet anders.

Heb laatst ook een machine gezien met nieuwe bedrading en degelijke kabelschoentjes, het ziet er idd wel beter uit.

Posted: 01 Nov 2013, 17:16
by mantaray
wacht nog steeds op de chromedelen
Dus maar ff de marzocchie's onder handen genomen

En eens kijken of het revisiesetje klopt
viewtopic.php?t=341

Het spul openschroeven ging ondanks de ouderdom zonder veel moeite
Hier de demper en de delen van het setje

Schoonmaken en de nieuwe delen monteren... een kind kan de was doen.. doodsimpel

Image

Image

Image


oh ja nog een gouden ketting voor mijn vriendin gekocht ;-)

En een nieuw gebitje


Image

Posted: 01 Nov 2013, 20:41
by Tom
Leuk! Ja kicke he die oude marzocchi's, je hoeft nooit meer nieuwe te kopen (daarom zeker failliet gegaan) :wink:

Posted: 01 Nov 2013, 21:29
by Tintin
mantaray wrote:oh ja nog een gouden ketting voor mijn vriendin gekocht ;-)
niet heel erg origineel voor een uber purist.... :lol:

Posted: 01 Nov 2013, 22:58
by mantaray
caught in the act :-(

Nee hoor, niet zo gevraagd aan Tritsch ;-)

Posted: 01 Nov 2013, 23:01
by mantaray
Tom wrote:Leuk! Ja kicke he die oude marzocchi's, je hoeft nooit meer nieuwe te kopen (daarom zeker failliet gegaan) :wink:
Jammer genoeg gaat dat voor koni niet op

Posted: 10 Nov 2013, 10:57
by mantaray
En toen kwam de sint ....

Eentje voor de 74 er

Image

En de andere voor mijn 76 er strad, hier is eigenlijk iets fout gelopen met de kleuren.
Ik had de kleurcode van de duitse website en niet nagekeken dus ipv het bordeaux rood wat ik in gedachte had... kreeg ik deze.

Rood met een hele subtiele metallic... vind het eigenlijk mooier dan dat bordeaux


Kan iemand hier een jaartal op plakken ???

Image

Ben er 2 keer voor naar het noorden van nederland gereden, maar het was dik de moeite waard.
Perfect werk

Posted: 10 Nov 2013, 12:29
by hombre
Zozo, smooi hoor.... Had je voor het blauw ook een kleurcode? Mijn 3 1/2 is ooit door Frans de Weerdt gespoten naar een voorbeeld dat ik van AIM had gekregen. Had hem behoorlijk wat moeite gekost vertelde hij toen (in 1990 alweer)