Page 1 of 1

3 1/2 naar 400 cc, en stoterstang gezocht

Posted: 14 Sep 2013, 14:28
by Henk 3 1/2
Wie heeft ervaring met de "big bore kit " van 400 cc die beschikbaar is ?
Het schijnt dat er geen aanpassingen ( alleen koudere bougies?) verder noodzakelijk zijn.
4 tot 5 pk er bij en 20 % meer koppel.Verbruik 10 % minder.
Te mooi om waar te zijn ?

Ik zoek een stoterstang voor een achterste cilinder ( de lange)
Eentje blijkt het mofje onderaan wat speling te hebben.
Of is daar een oplossing voor?

Iemand nog nieuwe standaard zuigers eerste overmaat ( +0.2 mm) liggen op een plank ?

Ciao,
Henk

Posted: 15 Sep 2013, 17:43
by mantaray
+0.4 heb ik wel splinternieuw, maar het zal een stevig bod moeten zijn om ervan te scheiden.

Re: 3 1/2 naar 400 cc, en stoterstang gezocht

Posted: 16 Sep 2013, 21:08
by 350-v-twin
Henk 3 1/2 wrote:Iemand nog nieuwe standaard zuigers eerste overmaat ( +0.2 mm) liggen op een plank?
Ciao, Henk
Ik heb een set originele SCIAM zuigers in de 2e overmaat voor 350 Sport (+0.4mm).

Het lijkt misschien zonde om een overmaat over te slaan, maar daar staat tegenover dat er zo weinig meer gereden wordt dat je daar echt niet wakker over hoeft te liggen (een set gaat makkelijk 80.000 km mee) en daarna heb je nog de 3e overmaat (+0.6mm).

Mail maar voor de prijs (via persoonlijk bericht), misschien wel concurrerend met "België" :lol: :lol:

Posted: 17 Sep 2013, 07:38
by mantaray
Blij toe , dan blijven de mijne op de kast liggen.

Posted: 29 Sep 2013, 09:13
by Henk 3 1/2
Sorry voor de late reactie.
Kon niet inloggen in het buitenland.Ga waarschijnlijk voor een setje 0.2 mm overmaat.Nog ergens kunnen vinden.
Big bore geeft compressie 12:1. Wel veel.Zit niet op gepingel te wachten.
Hou dus maar de boel origineel.

V.w.b de stoterstangen :
2 documenten die ik heb melden dat de lange variant achter moet zitten en dus de korte vóór.
Laat het bij mij nu andersom gemonteerd hebben gezeten !
Hij liep prima overigens.Inspectie van de stelschroeven op de tuimelaars bevestigd de fout.
Bij de ene set zitten de bouten ver uitgedraaid en de andere ver in..
Dat is natuurlijk niet correct.
Er blijven altijd koekenbakkers die aan motoren sleutelen...
Het "mofje" aan de onderkant ( van dus een "korte" stoterstang) heb ik locktite in laten lopen en vastgedrukt.
Kan het nu al met geen mogelijkheid meer los trekken met de hand.
Zou het houden ?
Iemand ervaring met dit fenomeen ?
Het liefst vervang ik deze ook.

Posted: 20 Oct 2013, 09:21
by Henk 3 1/2
Alex Luzzi heeft mij bijzonder goed te woord gestaan.
Zijn Engels is voortreffelijk.Bravo Alex !
Zuigers zijn van een andere Italiaanse fabrikant.Vertex.
Als je onze club noemt krijg je een nette korting.
Paypal mogelijk.
Hoop deze week de zuigers te kunnen monteren.

Ciao

Posted: 20 Oct 2013, 14:54
by mantaray
ze zijn ok hoor Henk
Ik heb een setje in mijn sport zitten

Posted: 20 Oct 2013, 23:06
by hombre
Henk 3 1/2 wrote: Iemand ervaring met dit fenomeen ?
Het liefst vervang ik deze ook.
Ik denk dat het geen kwaad kan deze zo te monteren, het boeltje zit immers ingeklemd. Heb er zelf ook wel eens eentje in handen gehad waarvan ik ineens zag dat het uiteinde wat ruimte had...

Posted: 21 Oct 2013, 11:18
by mantaray
hombre wrote: Heb er zelf ook wel eens eentje in handen gehad waarvan ik ineens zag dat het uiteinde wat ruimte had...
Ik ook .... na een ritje ;-)

Posted: 24 Nov 2013, 17:05
by Henk 3 1/2
Na wat verassingen met het kleppen stellen ( PMS 1 en 2 op vliegwiel wel in de juiste slag op het puntje op het carter zetten....) loopt de Morini nu netjes.
Stoterstangen nu lang achter, kort vóór zoals het hoort....
Deze week nog even een testrit en dan mag hij tot de lente op me wachten.

Ciao
Henk

Posted: 26 Nov 2013, 14:52
by Henk 3 1/2
Ik hou 2 standaardmaat zuigers over.Goede staat.
Paar nieuwe veren er op en wellicht interessant voor iemand ?
PM maar indien interesse.