Page 1 of 2

tank en zijkapjes...

Posted: 08 Dec 2011, 12:12
by Tintin

Posted: 08 Dec 2011, 14:52
by 350-v-twin
ja, prijs is heel hoog, maar

1) is allereerste model tank van de Touring (modeljaar '73/'74)
2) perfect gespoten: duur
3) deze lak kost ook behoorlijk wat
4) complete set.

Als je al zo'n tank met zijdeksels kunt vinden kom je niet veel goedkoper uit, tenzij je 'm zelf zo kunt spuiten en dan is het nog duur vanweg de lak.

Posted: 08 Dec 2011, 17:19
by Tom
Ik heb nog zo'n tank liggen... in orginele lak.. kopen? 750 euro :roll:

Ik ben blij dat er morini op de tank staat, en geen ducati, want dan blijft alles tenminste nog lekker betaalbaar als je serieus lekker met zo'n motort wil gaan (blijven) rijden.. oja, tank is niet te koop :P

Posted: 12 Dec 2011, 12:06
by Tintin
ik heb er ook nog twee, eentje in de originele fabriekslak met gebruikssporen en een vers gespoten exemplaar incl zijdeksels...
liefhebbers? Voor een kleine vermogen mag er wel een setje weg :lol:

Posted: 12 Dec 2011, 12:46
by Tom
Ik denk toch echt dat deze (en vele anderen) italianen met hun spullen blijven zitten. Doet me denken aan een handelaar op de Vehikel, elk jaar loop ik met mijn vader langs zijn kraam en elk jaar ligt dat verdomde Matchless achterspatbord er weer, en elk jaar vraagt mijn pa wat ie kost: 400 euro! Ok tot volgend jaar zegt mijn pa dan

Posted: 12 Dec 2011, 15:28
by 350-v-twin
Ja, en toch gaat het ooit weg. Vanaf 1998 zag ik een 74er Touring te koop staan bij dezelfde handelaar. Natuurlijk vroeg deze de hoofdprijs. Hij heeft de motor jarenlang meegesleept naar beurzen en Ital Dagen. Uiteindelijk vorig jaar (dus na 12 jaar) verkocht voor zijn vraagprijs=hoofdprijs.

Posted: 07 Jan 2012, 18:40
by Corsarino
Wat een gedoe.. ik heb vorige week een S gekocht van 1983.
huh
Stond gewoon hier in de ''te koop'' rubriek voor een redelijke prijs.

Ben nu bezig met alles nakijken, want kan wel een grote beurt gebruiken, alhoewel ze er voor haar leeftijd van bijna 30 toch goed uitziet. Geen probleem en nog effe dan is t voorjaar :)
Vandaag de benzinekranen schoon gemaakt.. was nodig!
:mrgreen:

Posted: 09 Jan 2012, 08:23
by Tintin
moet je eens NOS onderdelen voor een Duc koningsasser of een Laverda proberen te scoren... da's pas een gedoe (vooral voor je portomonnee :shock: )

Posted: 09 Jan 2012, 21:36
by Tom
Corsarino wrote:Wat een gedoe.. ik heb vorige week een S gekocht van 1983.
huh
Stond gewoon hier in de ''te koop'' rubriek voor een redelijke prijs.
Leuk ding ja! Morini 3 1/2 zijn gewoon erg goed, leuk om aan te sleutelen en te berijden, niet geheel onbelangrijk betaalbaar in aanschaf/ onderhoud en werken daardoor erg verslavend

Posted: 09 Jan 2012, 23:00
by Corsarino
verslavend ? is daar geen MM voor opgericht dan?

(Morini Motivato) :wink:

Naar mijn bescheiden mening is t een van de meest ondergewaardeerde klassiekers, want zo'n lange Duc of zware Laverda laat ze wel haar mooie kontje zien op die leuke stuurweggetjes in de Ardennen of Eifel.
Bovendien ziet ze er gewoon geweldig goed uit.

Posted: 09 Jan 2012, 23:42
by 350-v-twin
Ja, typisch voorbeeld van "onbekend maakt onbemind". Bovendien gold hier al vanaf de jaren '70: "hoe meer cc's, hoe beter de motor" :roll: :roll: :? Dat dit natuurlijk ab-so-lu-te onzin is bewijzen onze 350/500/250/125cc's.

Posted: 10 Jan 2012, 22:31
by Corsarino
Het gaat niet alleen om cc's het gaat zelfs niet alleen om pk's.

De 3.5 heeft een stijf frame, is lekker licht van gewicht heeft super stuur- eigenschappen. Dat fietsje gooi je alle kanten op die je maar wilt.
Als de remmen dan ook nog in orde zijn, ga je voor de lol haarspeldjes blazen :)
Daarna zit je op het terras al aan je tweede kop koffie als je vrienden eindelijk eens aan komen zetten... :lol: :shock:

Posted: 11 Jan 2012, 07:25
by mantaray
Tintin wrote:moet je eens NOS onderdelen voor een Duc koningsasser of een Laverda proberen te scoren... da's pas een gedoe (vooral voor je portomonnee :shock: )

Waar zou dat nu toch aan liggen ????

Aan speculanten of zo ???
Tintin wrote:ik heb er ook nog twee, eentje in de originele fabriekslak met gebruikssporen en een vers gespoten exemplaar incl zijdeksels...
liefhebbers? Voor een kleine vermogen mag er wel een setje weg :lol:

Posted: 11 Jan 2012, 08:48
by Tintin
mantaray wrote:
Tintin wrote:moet je eens NOS onderdelen voor een Duc koningsasser of een Laverda proberen te scoren... da's pas een gedoe (vooral voor je portomonnee :shock: )

Waar zou dat nu toch aan liggen ????

Aan speculanten of zo ???
Tintin wrote:ik heb er ook nog twee, eentje in de originele fabriekslak met gebruikssporen en een vers gespoten exemplaar incl zijdeksels...
liefhebbers? Voor een kleine vermogen mag er wel een setje weg :lol:
hè, kan sarcasme nu ook al niet meer... dacht je nu toch echt dat ik mijn originele laksetje zou verkopen...

Posted: 11 Jan 2012, 17:31
by mantaray
't Is maar een tank met wat zijdeksels hoor.

Een beetje bijleggen en je hebt idd een complete bike