Techniek 1200 - Motor: cuore d'oro
Posted: 09 May 2018, 10:20
In het kader van de techniek 1200 de complete motor belicht, middels foto's uit mijn archief
. Met speciale aandacht voor enkele highlights.
Het meest bijzondere, behalve de V configuratie, is dat alles (behalve krukas en lager revisie) met motor in het frame vervangen kan worden.


En van rechts



In detail


Antihop/Slipperclutch




Schakelwals, -vorken,-kroon

In het blok:



Op z'n plek en erboven zie je het distributie tandwiel(tje), deze drijft de achterste nokkenassen aan

Deksel, generator en vliegwiel

Startvrijloop (op de rug van vliegwiel)

Linkerkant in elkaar, statorhuis, koppelingspomp(slave), oliefilterafdekking en kettingafdekking

Oliefilterdeksel

Kettingafdekking (schakelpook aansluiting en onderaan de jiffysensor. Rechts boven de schakelstang zit de vrijstand schakelaar)

Koppelingspomp (bij kettingwissel moet deze en de kettingafdekking eraf)


Het meest bijzondere, behalve de V configuratie, is dat alles (behalve krukas en lager revisie) met motor in het frame vervangen kan worden.
- Totaal
- De motor is een dragend geheel

- Carter

En van rechts

- Details rechterkant

- Oliepomp

In detail

- Koppeling

Antihop/Slipperclutch


- Waterpomp


Schakelwals, -vorken,-kroon

In het blok:


- Starter

Op z'n plek en erboven zie je het distributie tandwiel(tje), deze drijft de achterste nokkenassen aan

Deksel, generator en vliegwiel

Startvrijloop (op de rug van vliegwiel)

Linkerkant in elkaar, statorhuis, koppelingspomp(slave), oliefilterafdekking en kettingafdekking

Oliefilterdeksel

Kettingafdekking (schakelpook aansluiting en onderaan de jiffysensor. Rechts boven de schakelstang zit de vrijstand schakelaar)

Koppelingspomp (bij kettingwissel moet deze en de kettingafdekking eraf)
