Het heeft even geduurd, maar nu on-line: mijn verslag van Milaan-Taranto 2012. Het was een monnikenwerk om de pagina's samen te stellen. Ik had teveel foto's om uit te kiezen.
Maar om het geweldige gevoel van de 26e MiTa vast te houden heb ik toch maar doorgezet. Ik ben blij met het resultaat.
Ik wens jullie veel lees- of kijkplezier, of beide natuurlijk!
Oh ja, mijn 39 jaar oude 350 Touring heeft zich er perfect doorgeslagen, géén klap verkeerd, géén gepingel op Italiaanse benzine en sturen als de beste. Ik ben trots op mijn 6e plaats (van de 14 deelnemers in de 350cc).
http://www.motomoriniclub.nl/2012mitaD.html
Milano-Taranto 2012
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
Ik heb al verschillende verhalen van je gelezen over gepingel in Italie en ontsteking verzetten.
Mijn morini's draaien al jaren op gewone benzine zonder gepingel.
Trouwens als het veroorzaakt zou zijn door de italiaanse benzine, zou het dan niet logisch zijn dat de standaard onstekingsinstelling daarop aangepast zou zijn ?
Ik zou het dus eerder in mijn morini zelf gaan zoeken.
My 2 cents
Maar een mooi verslag
Veel werk aan gehad zo te zien
Mijn morini's draaien al jaren op gewone benzine zonder gepingel.
Trouwens als het veroorzaakt zou zijn door de italiaanse benzine, zou het dan niet logisch zijn dat de standaard onstekingsinstelling daarop aangepast zou zijn ?
Ik zou het dus eerder in mijn morini zelf gaan zoeken.
My 2 cents
Maar een mooi verslag

Veel werk aan gehad zo te zien
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
In het boekje (uit 1973) van de 350 staat dat je 98-100 RON moet tanken.
Tijdens mijn deelname in 2007 stond de ontsteking goed afgesteld. Bergop begon de motor behoorlijk te pingelen. Verontrustend geluid, want je blok kan er compleet van aan gort draaien.
Nu staat de timing 5 graden later: géén centje last. Probleem opgelost.
Tijdens mijn deelname in 2007 stond de ontsteking goed afgesteld. Bergop begon de motor behoorlijk te pingelen. Verontrustend geluid, want je blok kan er compleet van aan gort draaien.
Nu staat de timing 5 graden later: géén centje last. Probleem opgelost.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
- mantaray
- Posts: 838
- Joined: 28 Feb 2009, 13:51
- Location: Merksem (B)
das me bekend ja350-v-twin wrote: Hoe hoger het octaangetal, hoe hoger de klopvastheid, hoe minder snel last van pingelen. Motoren met een hoge compressie hebben klopvaste benzine nodig.
Bijgevolg zouden mijn sports (die een hogere compressie hebben dan je strada) hier ook moeten pingelen want die drinken 95
Gelukkig doen ze dat niet
Darts hebben wel die neiging