Ik zal even vertellen wat er in de tijd dat ik hem heb gedaan is
Allemaal zelf gedaan, om het ook te leren zegmaar
chronologisch
Van de plank getild met z'n drieën en buiten gezet (+- 10 jaar stilgestaan)
benzine gecheckt
kickstart..
...
...
nog eens kickstart..
nog een paar keer..
ohja shoke in..
en lopen maar, geweldig. meteen weer uitgeschakeld.
leuke side note, de bedrading deed het Italiaanse merk ten goede. het was namelijk een overheerlijke spaghetti
in de loop der week had ik dan de carburateur ultra schoon gereinigd en ook de aanslag weg gepoetst
zadel terug gevonden tussen de andere
de originele luchtfilter vervangen door een modernere, die zorgt voor meer luchtflow dus uiteraard ook de inlaatspruit groter gemaakt (95 -> 105)
kleppen gesteld, inlaat 10 en uitlaat op 15 honderdste
koplamp erop gezet, want die zat er niet meer op
versteviging bij de voorvork (zie foto vorige post) Leuk verhaal, er zat een andere voorvork(een met trommel voor racen) in toen hij van de plank kwam. en later heb ik de originele terug geplaatst..
Die versteviger heeft zijn eigen kering erop zitten en die moet dus naar beneden voor de originele kering zit/zat. dus ik had één kering eraf gehaald en toen de voorvork gemonteerd.. juist..

dat was wel puur vermaak voor de rest, ik kon er zelf ook erg om lachen
race stuur erop gezet, en later verhogers voor gefreesd zodat ie mooi kon worden afgesteld
schijfremleiding gevuld/ontlucht. mooie brembo's
originele tellers terug gevonden en erop gezet
tank schoon gemaakt/gespoeld binnen kant, voor de toekomst zou ik hem wel willen coaten van binnen maar dat kan ik zelf nog niet
nieuwe slangen voor benzine gekocht want de oude waren zo hard als oud brood. deze zijn ook bewapend(niet op foto)
bekabeling opnieuw gemaakt, eerst een simpel schema getekend en daarna met de soldeerbout aan de slag gegaan.
ik heb ook kabels getrokken voor knipperlichten. mocht ik die er eventueel op zetten. staat niet erg mooi maar ik ben toch nog een beginnende bestuurder
voor de toekomst wil ik gewoon een compleet bedrading schema tekenen, officieel. maar daar ben ik nog wel even zoet mee.
tellers aangesloten
en toen was het afgelopen zaterdag.. uiteraard heb ik hem meerde malen tussen al deze stappen getest qua rijden. maar nu was het moment dat hij de weg op ging. (eigen terein disclaimer

)
en wat een feest was dat.. een heuse beleving. er zaten nog wel een paar dingen dubieus vast maar daar was weinig aandacht voor uiteraard
plannen zijn nu om hem stuk voor stuk uit elkaar te halen in het thema; poetsen als een pro. ik begin vooraan
dat was het in het kort.. ik kan jullie onmogelijk alles vertellen want dan ben ik meer aan het typen dan sleutelen
leuk dat dit forum er is!
ik vind dit toch wel erg leuk!