Technical questions about Moto Morini motorbikes/mopeds
Technische vragen over Moto Morini motoren/bromfietsen
-
hombre
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Post
by hombre » 02 Sep 2011, 17:35
Hallo Morinimensen,
Ik heb een vraagje over de carbs op m'n Scamblerproject. Hij vertikt het om goed te lopen en nou zag ik naast de chokesproeier twee gaten zitten waarvan er bij een carburateur een van die gaatjes dicht zit terwijl die nergens in uit lijkt te komen, bij de andere carb is deze open. Het andere gaatje is eentje die doorloopt naar de tuitjes aan de zijkant van de carb-body, dus ontluchting van de vlotterkamer denk ik. iemand enig idee waar ze voor dienen
Ze komen dus oorspornkelijk van een Excalibur 501.
-
350-v-twin
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
-
Contact:
Post
by 350-v-twin » 03 Sep 2011, 17:43
Geen idee, foto? (daarna waarschijnlijk ook geen idee, maar het lijkt mij dat de carbs gelijk zouden moeten zijn?!).
Heb je de vlotters gecontroleerd? Kees had ooit een lekke vlotter op een Excalibur....
-
hombre
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Post
by hombre » 04 Sep 2011, 13:37
Jep, vlotters zijn ok. Ik heb nu even de carbs van de andere Kameel erop gezet mar het probleem persisteert, dus het ligt niet aan de carbs. Ik ga vrolijk verder experimenteren met andere sproeiers (anders verveel ik me toch maar

)
Hier een fotootje:
http://p1.bikepics.com/pics/2009/10/01/ ... 3-full.jpg
Het gaatje is hier dicht op deze foto (onder het gat waar de chokesproeier in hoort), ik heb dus een carb die dat niet heeft. Ben wel benieuwd waar het nou voor dient.
-
350-v-twin
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
-
Contact:
Post
by 350-v-twin » 04 Sep 2011, 20:30
-
hombre
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Post
by hombre » 04 Sep 2011, 21:03
Het was toch een sproeierpuntje. Nu zitten de carb van de Camel erop 26 mm ipv 28 en 112 hoofdsproeiers ipv 76 voor de 501 of 122 voor de 500 (gek verschil trouwens). Maar het lijkt dat die 112 toch nog te groot is dus ik moet nog even verder rommelen...
Wel ben ik nou nog benieuwd waar dat ene extra gaatje nou voor is...
-
350-v-twin
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
-
Contact:
Post
by 350-v-twin » 05 Sep 2011, 14:53
hombre wrote:Wel ben ik nou nog benieuwd waar dat ene extra gaatje nou voor is...
Dat vroeg die ene Bonobo ook al aan die andere Bonobo

-
Tintin
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Post
by Tintin » 06 Sep 2011, 08:52
hombre wrote:Wel ben ik nou nog benieuwd waar dat ene extra gaatje nou voor is...
volgens mij heb ik er nog nooit eentje gezien waar het gaatje open van was.... hij moet wel dicht zitten want waarschijnlijk is het een toegang voor een boorgat waar je geen extra benzine in wil hebben

-
hombre
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Post
by hombre » 06 Sep 2011, 12:51
Tintin wrote:hombre wrote:Wel ben ik nou nog benieuwd waar dat ene extra gaatje nou voor is...
volgens mij heb ik er nog nooit eentje gezien waar het gaatje open van was.... hij moet wel dicht zitten want waarschijnlijk is het een toegang voor een boorgat waar je geen extra benzine in wil hebben

Het lijkt erop dat er idd een gaatje zit richting chokesproeier...
Ik experimenteer vrolijk verder (zei de andere Bonobo toen terug

)
-
Tintin
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Post
by Tintin » 08 Sep 2011, 10:00
-
350-v-twin
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
-
Contact:
Post
by 350-v-twin » 09 Sep 2011, 12:20
Hij lijkt goed

!! Zelfontspanner gebruikt?!

-
Tintin
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Post
by Tintin » 10 Sep 2011, 20:47
check, the crazy monkey is on a roll with a new toy

could not help myself to a new brand...
-
hombre
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Post
by hombre » 10 Sep 2011, 21:23
lekker hoor, ik heb de mijne net weggedaan om wat plek te creëren
-
350-v-twin
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
-
Contact:
Post
by 350-v-twin » 11 Sep 2011, 14:26
Prachtig hoor! Vette sound!
Heeft één van jullie misschien nog een luchtfilterhuis voor een 500cc Morini?
-
Tintin
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Post
by Tintin » 12 Sep 2011, 07:50
@ tony: volgens mij wel, zal deze week ff kijken
@hombre: had jij ook zo'n beest uit Breganze staan? Was me niet opgevallen toen ik bij je langs was... heb me jaren rot gezocht naar een betaalbare
-
hombre
- Posts: 834
- Joined: 10 Mar 2009, 10:13
Post
by hombre » 12 Sep 2011, 18:00
Yep, een 180º uit 1980, zat wel werk aan ook en daar had ik ook niet zo'n zin meer in, projecten genoeg. Voor een prikkie verkocht
