
Deel-restauratie 3 1/2 Ries
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Aan het begin van dit seizoen heb ik een 3 1/2 erbij gekocht voor onderdelen, en daar zat dit setje op... wel vreemd opzich, de rest van de bike was zwaar verroest...350-v-twin wrote:Beste Ries,
waar heb je die tellerrubbers vandaan? Heb mijn project weer opgestart en ook op zoek naar zulke mooie rubbers.
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
zozo,
3 jaar terug heb ik een 125h gekocht... toen wat delen voor de 3 1/2 af gehaald en was toen dus incompleet, echter door de demontage van een andere fiets kon ik de 125 weer compleet maken!! ze ziet er toch nog erg mooi uit
. Het lakwerk is denk ik een keer vernieuwd, maar het chroomwerk is orgineel, en nog wel mooi, op een paar spikkeltjes na, ik heb ze een beetje gepoetst.. Ik laat haar zo!!
De verlichting werkte helemaal niet eigenlijk.. er zit nu een nieuwer type lichtschakelaar op, en nu werkt het licht iig..
Het enige wat ik er nog niet helemaal uit heb is het "ploffen" bij stationair. Heel af en toe(zonder regelmaat) ploft ze een klein beetje.. Als ik stationair op 1000 tpm heb afgesteld blijft ze lopen... De ontsteking staat op tijd, bougie(bp6es), kabel, bougiedop vervangen, carburateur al schoon gemaakt enz... Misschien nog even het luchtfilter vervangen.
-Weet iemand misschien of er van een 125 nog nieuwe ontstekingsdelen te koop zijn?
-Ik zoek nog een orginele CEV stuurschakelaar die op het hendel geschroeft kan worden.
-Weet iemand of het luchtfilter gelijk is aan een 3 1/2?
Maar op zich stuurt het heerlijk zo'n 125 (H)
even wat leuke zusterlijke foto's












3 jaar terug heb ik een 125h gekocht... toen wat delen voor de 3 1/2 af gehaald en was toen dus incompleet, echter door de demontage van een andere fiets kon ik de 125 weer compleet maken!! ze ziet er toch nog erg mooi uit

De verlichting werkte helemaal niet eigenlijk.. er zit nu een nieuwer type lichtschakelaar op, en nu werkt het licht iig..
Het enige wat ik er nog niet helemaal uit heb is het "ploffen" bij stationair. Heel af en toe(zonder regelmaat) ploft ze een klein beetje.. Als ik stationair op 1000 tpm heb afgesteld blijft ze lopen... De ontsteking staat op tijd, bougie(bp6es), kabel, bougiedop vervangen, carburateur al schoon gemaakt enz... Misschien nog even het luchtfilter vervangen.
-Weet iemand misschien of er van een 125 nog nieuwe ontstekingsdelen te koop zijn?
-Ik zoek nog een orginele CEV stuurschakelaar die op het hendel geschroeft kan worden.
-Weet iemand of het luchtfilter gelijk is aan een 3 1/2?
Maar op zich stuurt het heerlijk zo'n 125 (H)
even wat leuke zusterlijke foto's












-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
Fraaie motorfietsen!! Complimenten!!Borrani wrote:Het enige wat ik er nog niet helemaal uit heb is het "ploffen" bij stationair. Heel af en toe(zonder regelmaat) ploft ze een klein beetje.. Als ik stationair op 1000 tpm heb afgesteld blijft ze lopen... De ontsteking staat op tijd, bougie(bp6es), kabel, bougiedop vervangen, carburateur al schoon gemaakt enz... Misschien nog even het luchtfilter vervangen.
Misschien valse lucht? Heb je de rubbers van en naar de carb. nagekeken op haarscheuren?
Voor 125cc zou ik informeren bij Tritsch, Moto Moro in Varese en NLM. In NL zijn nauwelijks 125cc modellen te vinden en volgens mij ook nooit officieel geïmporteerd. Op Ebay.de vind je ook nog wel eens wat. Je kan ook een 'gezocht' oproep plaatsen op het betreffende forum van ital-web.de (de Duitse Morini site). Daar rijden ook 125cc modellen rond.Borrani wrote: -Weet iemand misschien of er van een 125 nog nieuwe ontstekingsdelen te koop zijn?
-Ik zoek nog een orginele CEV stuurschakelaar die op het hendel geschroeft kan worden.
-Weet iemand of het luchtfilter gelijk is aan een 3 1/2?
Laatste tip: bel even met AMEX. Herr Alexander heeft nog steeds nieuwe onderdelen. Als hij wat heeft, vraag dan of hij het meebrengt naar Vehikel. Kan je het daar ophalen. Scheelt porto.
Heb je nu geen luchtfilter in de 125cc? Je bedoelt of het element gelijk is?
Opmeten? Of een van de 3 1/2 erin (met beleid).
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Ha Tony,350-v-twin wrote:Fraaie motorfietsen!! Complimenten!!Borrani wrote:Het enige wat ik er nog niet helemaal uit heb is het "ploffen" bij stationair. Heel af en toe(zonder regelmaat) ploft ze een klein beetje.. Als ik stationair op 1000 tpm heb afgesteld blijft ze lopen... De ontsteking staat op tijd, bougie(bp6es), kabel, bougiedop vervangen, carburateur al schoon gemaakt enz... Misschien nog even het luchtfilter vervangen.
Misschien valse lucht? Heb je de rubbers van en naar de carb. nagekeken op haarscheuren?
Voor 125cc zou ik informeren bij Tritsch, Moto Moro in Varese en NLM. In NL zijn nauwelijks 125cc modellen te vinden en volgens mij ook nooit officieel geïmporteerd. Op Ebay.de vind je ook nog wel eens wat. Je kan ook een 'gezocht' oproep plaatsen op het betreffende forum van ital-web.de (de Duitse Morini site). Daar rijden ook 125cc modellen rond.Borrani wrote: -Weet iemand misschien of er van een 125 nog nieuwe ontstekingsdelen te koop zijn?
-Ik zoek nog een orginele CEV stuurschakelaar die op het hendel geschroeft kan worden.
-Weet iemand of het luchtfilter gelijk is aan een 3 1/2?
Laatste tip: bel even met AMEX. Herr Alexander heeft nog steeds nieuwe onderdelen. Als hij wat heeft, vraag dan of hij het meebrengt naar Vehikel. Kan je het daar ophalen. Scheelt porto.
Heb je nu geen luchtfilter in de 125cc? Je bedoelt of het element gelijk is?
Opmeten? Of een van de 3 1/2 erin (met beleid).
bedankt voor de complimenten

Ik bedoelde er mee te zeggen dat het luchtfilter misschien verstopt zit, ik ga er zo meteen even naar kijken.
Ik kan natuurlijk even proberen of de draaiende motor er op reageert als ik wd40 op het inlaatspruitstuk spuit. Ik laat nog wel even van me horen of het gelukt is.
Is het niet zo dat dhr Alexander al een tijd ziek is en de winkel op een laag pitje draait?
mvg Ries
-
- Site Admin
- Posts: 1267
- Joined: 25 Feb 2009, 16:06
- Location: Den Haag (NL)
- Contact:
-
- Posts: 658
- Joined: 20 Sep 2009, 09:05
- Location: NL
Volgens mij is het 125 filter anders....Borrani wrote:Het enige wat ik er nog niet helemaal uit heb is het "ploffen" bij stationair. Heel af en toe(zonder regelmaat) ploft ze een klein beetje.. Als ik stationair op 1000 tpm heb afgesteld blijft ze lopen... De ontsteking staat op tijd, bougie(bp6es), kabel, bougiedop vervangen, carburateur al schoon gemaakt enz... Misschien nog even het luchtfilter vervangen.
-Weet iemand misschien of er van een 125 nog nieuwe ontstekingsdelen te koop zijn?
-Ik zoek nog een orginele CEV stuurschakelaar die op het hendel geschroeft kan worden.
-Weet iemand of het luchtfilter gelijk is aan een 3 1/2?
Ik heb nog wat blokdelen over incl stator/rotor van mijn eigen 125 (die al 3 jaar de deur uit is), interesse? Ik heb ook nog een stuurschakelaar wat voor een 125h zou moeten zijn, maar volgens mij voor de latere (een CEV 206)
-
- Posts: 6
- Joined: 01 Aug 2011, 18:00
-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Zo,
even 2 updates uitgevoerd:
Orgineel kettingrand en beugel gemonteerd.
Goede gebruikte set schokbrekers gemonteerd, waarvan ik eerst de spiralen opnieuw heb laten verchromen, de achterkant fleurt er mooi van op
Let niet op de kickstarter... de orginele gaat deze week naar de verchromer, deze zit er tijdelijk op..











even 2 updates uitgevoerd:
Orgineel kettingrand en beugel gemonteerd.
Goede gebruikte set schokbrekers gemonteerd, waarvan ik eerst de spiralen opnieuw heb laten verchromen, de achterkant fleurt er mooi van op

Let niet op de kickstarter... de orginele gaat deze week naar de verchromer, deze zit er tijdelijk op..











-
- Posts: 251
- Joined: 04 Mar 2009, 00:30
Hallo allemaal!
momenteel ben ik bezig met de puntjes op de i van mijn 3 1/2...
De clipons gaan volgende week eindelijk naar de verchromer
, maar ik heb er nog even een vraag over de remhendel.
Op mijn 3 1/2 zit een Grimeca hendel met aansluiting voor rechter spiegel. Op de afbeelding is een hendel te zien van een 3 1/2 Morini van 1978, hierbij is geen aansluiting voor rechter spiegel aanwezig.
Weet iemand of dit wel of niet hoort op mijn model 75 3 1/2?
gr. Ries

momenteel ben ik bezig met de puntjes op de i van mijn 3 1/2...
De clipons gaan volgende week eindelijk naar de verchromer

Op mijn 3 1/2 zit een Grimeca hendel met aansluiting voor rechter spiegel. Op de afbeelding is een hendel te zien van een 3 1/2 Morini van 1978, hierbij is geen aansluiting voor rechter spiegel aanwezig.
Weet iemand of dit wel of niet hoort op mijn model 75 3 1/2?
gr. Ries
